شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که از قدرت واقعی و تاثیر شگفت انگیز استفاده از گیف (GIF) بی خبر هستند و این ویدیوهای کوتاه را تنها به عنوان واکنشی چند لحظه‌ای به نظرات یا گفته‌های دیگران می‌دانند، اما بهتر است از قدرت این گیف‌ها و تاثیرشان در افزایش فروش و مخاطب با خبر باشید و بدانید که چطور می‌شود از این فیلم‌های کوتاه محتوای مناسب تولید کرد.
امروزه همه ما گیف‌هایی که به صورت تکیه‌ای از فیلم‌، انیمیشن یا حیوانات بامزه هستند را در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام دیده‌ایم اما ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چطور می‌توان استفاده از گیف‌ ها را هدفمند و در جهت افزایش مشتری و مخاطب استفاده کرد. پیش از هرچیز بهتر است با معنی و مفهوم گیف آشنا شوید.

این کلمه که در انگلیسی به صورت GIF نوشته می‌شود، مختصر شده عبارت «Graphics Interchange Format» است که معنی آن به فارسی «قالب مبادله گرافیکی» می‌شود. در واقع برای تعریف گیف می‌توان گفت که یک پسوند سه حرفی و مشخص کننده بافت پرونده‌های گرافیکی و متحرک است. در سال 2012 استفاده از گیف به حدی رسید که این کلمه به عنوان کلمه سال شناخته شد.

گیف‌ها از زمانی که اولین بار توسط استیو ویل هایت در سال 1987 ساخته شدند تا به امروز راه بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا گیف‌ها فقط توسط نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی مانند تامبلر ( Tumblr) استفاده می‌شد اما امروزه به اندازه‌ای استفاده از گیف رایج شده است که تقریبا هیچ شبکه اجتماعی بدون آن‌ها معنی ندارد. شما می‌توانید از گیف برای بیان احساس خود در چند ثانیه یا کاری که انجام می‌دهید استفاده کنید. می‌توانید خودتان گیف بسازید یا پیام‌های تبریکتان را به صورت انیمیشن کوتاه درست کنید. اما بهتر است بدانید استفاده از گیف به همین موارد خلاصه نمی‌شود و این ویدیوهای کوتاه می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی در افزایش فروش، جذب مخاطب و رشد کسب و کارتان داشته باشند. از آنجایی که گیف‌ها احساسات و عواطف را خیلی بهتر از کلمات منتقل می‌کنند لذا به راحتی می‌توانند بر دیگر افراد تاثیر بگذارند.
در صورتی که کسب و کار شما به گونه‌ای است که مخاطبان آنلاین دارید بهتر از استفاده از گیف به هدف تولید محتوا را یاد بگیرید. در این مطلب از وبلاگ پارس فریلنسرباهم به سراغ یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطب و جلب مشتری آنلاین که راهنمای استفاده از گیف برای صاحبان کسب و کار یا مدیران وب سایت‌ها را بررسی می‌کند، رفته‌ایم، با ما همراه باشید.