parsfreelancer

اشتراک گذاشته شده با :

پروفایل

فریلنسر تازه کار ، چالش‌های پیش رو و رمز موفقیت در آزادکاری (فریلنسینگ)

ز آنجایی که زندگی انسان با کارهای اداری به شدت رو به روزمرگی شتاب بر می‌دارد، از این رو کار کردن به عنوان فریلنسر یاآزادکاری می‌تواند جایگزین خوبی برای انجام کار دلخواه بر اساس خلاقیت و استعداد در کنار داشتن همه تفریحات و زندگی شخصی باشد. به همین دلیل است که محبوبیت فریلنسر بودن و انجام کارها به صورت دورکاری رو به افزایش است؛ اما فریلنسر بودن و انجام کارها به صورت دورکاری به خودی خود نمی‌تواند سود کافی برای شما نسبت به یک کار اداری با حقوق مستمر باشد. از این رو، اگر آماده هستید که یک فریلنسر شوید، باید چالش‌های متعددی را از سر بگذرانید و هر روز خودتان را آماده یک چالش جدید کنید.

آغاز فریلنسر بودن

با وجود اینکه فریلنسینگ و آزادکاری در ایران آنچنان شناخته شده نیست اما جمعیت زیادی از افراد تحصیل کرده در این زمینه مشغول به کار هستند. اغلب این افراد از عنوان شغلی خود بی‌اطلاع هستند و در قبال سؤال همیشگی، شغل شما؟ جواب‌های تکراری و عامه‌ پسندی به عنوان مترجمی، طراحی و غیره می‌دهند. این در حالی است که این افراد بدون اطلاع از اصلی‌ترین عنوان شغلی خود یعنی فریلنسر مشغول انجام آن هستند.


ادامه مطلب

داشتن پروفایل خوب = کلید موفقیت در دورکاری
داشتن پروفایل خوب = کلید موفقیت در دورکاری

همه‌ی ما می‌دانیم که فقط 7 ثانیه وقت داریم تا اولین تأثیر مثبت را روی مخاطبانمان بگذاریم. معکوس کردن یا از بین بردن این تأثیر اولیه تقریباً غیرممکن است و می‌تواند منجر به دریافت پاداش یا نادیده گرفته شدن شود. اولین بار کارفرما از طریق پروفایل با شما ارتباط برقرار می‌کند. این شاید تنها وسیله‌ای باشد که می‌توانید با استفاده از آن با کارفرما ارتباط برقرار کنید. حالا که پروفایل چنین قدرتی دارد چرا کاری نکنیم که بیشترین تأثیر ممکن را روی کارفرما داشته باشد؟


بسیاری از فریلنسرها از خود می‌پرسند چرا با اینکه در رسته‌‌‌ی خود حرفه‌ای و عالی هستند، پروژه‌ای دریافت نمی‌کنند. خب، باور کنید یا نکنید، پروفایل شما سهم بزرگی در نمراتی که می‌گیرید دارند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به شما چند توصیه کنیم که لازم است وقتی به‌عنوان فریلنسر در سایت فعالیت می‌کنید بدانید.

1. حتماً و قطعاً از تصویر پروفایل مناسب و تأثیرگذار استفاده کنید

اولین چیزی که هنگام باز کردن پروفایل می‌بینیم چیست؟ عکس. عکس پروفایل شما به کارفرما نشان می‌دهد چه کسی هستید و شیوه‌ی کارتان چگونه است. لازم است از عکس حرفه‌ای و باکیفیت مناسب استفاده کنید. اگر حساب شخصی دارید می‌توانید از عکس خودتان استفاده کنید و اگر از طرف سازمان یا شرکت با کارفرما ارتباط برقرار می‌کنید یک لوگوی زیبا روی پروفایلتان قرار دهید.

 

 2. توضیحات تأثیرگذاری در مورد خدماتتان بنویسید

وقتی کارفرماها به دنبال فریلنسر برای استخدام هستند می‌خواهند بدانند با چه کسی قرار است کار کنند؛ پس وقتی پروفایلتان توسط کارفرما تأیید شد، توضیحات مختصری که در مورد خدماتتان به او می‌دهید زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. توصیه‌ی من به شما این‌ است: مختصر و مفید بنویسید. به گرامر و دیکته‌ی جملات توجه کنید و حواستان باشد توضیحاتتان دقیقاً بیانگر خود واقعیتان باشد. در مورد خودتان اغراق نکنید. می‌توانید از این قسمت برای نشان دادن نقاط قوتتان استفاده کنید.

3. تجربه کاریتان را به اشتراک بگذارید

تجربه کاریتان مهم است. لازم است در توضیحات در مورد مهارت‌ها و تجربه کاریتان نیز صحبت کنید؛ پس قسمت نمونه‌کارهایتان را خالی نگذارید و چند مورد از نمونه کارهایتان را در این قسمت قرار دهید. نمونه‌کارهایتان دقیقاً مثل عکس پروفایلتان تأثیر بصری دارند و باعث می‌شوند کارفرما بداند کیفیت کارتان چقدر است. راست است که می‌گویند تأثیری که یک عکس می‌گذارد از هزاران کلمه بیش‌تر است. حواستان باشد پیام درستی به کسی که عکس‌های موجود در پروفایل و نمونه‌ کارهایتان می‌بیند بدهید.

4. سخت کار کنید و بازخوردهای مثبتی بگیرید

کارفرماها قبل از به‌کارگیری شما برای پروژه خود حتماً نگاهی به بازخورد کارفرماهای قبل می‌اندازند. اگر شما هم عضو برنامه‌ی فریلنسر برتر هستید، مطمئنم نظرات خوبی در موردتان در سایت درج‌شده است. به کارتان ادامه دهید و اجازه دهید کارفرماهایتان لذت خدمات حرفه‌ای را که به ‌آن‌ها می‌دهید بچشند.

 

5. گواهی مهارت بگیرید

تمام گواهی‌های مهارتی که می‌گیرید در پروفایلتان جلب‌توجه می‌کند. این گواهی‌ها باعث می‌شوند کارفرماها بفهمند چه مهارت‌هایی دارید. علاوه بر این، کارفرماها می‌توانند مهارت‌هایی را که دارید در پروژه‌هایی که برای ‌آن‌ها پیشنهاد ارسال می‌کنید ببینند.

6. ارائه خدمات

می توانید توسط سامانه درخواست خدمات درباره ی خدمات خود بیشتر توضیح دهید , و یک صفحه ی اختصاصی جدای از پروفایل خود در سایت ایجاد کنید که این صفحه کار برندسازی و تبلیغ کسب و کار شما و درنهایت جذب مشتریان بیشتر از سراسر دنیا را انجام می دهد.