کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا همان مدیر بازاریابی آنلاین کسی است که مسئولیت معرفی و افزایش فروش و جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین را به عهده دارد. این روزها با رشد محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر رسانه‌ها بر تشویق افراد به استفاده از خدمات یا خرید کالا، دیجیتال مارکتینگ و توجه به بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی بسیار اهمیت یافته است.


یکی از مشاغلی که به صورت فریلنسری امکان انجام آن وجود دارد مدیریت شبکه‌های اجتماعی  و  کار کردن به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. این مشاغل را می‌توان به صورت حضوری یا دورکاری انجام داد اما در هر دو صورت نیاز به انجام مصاحبه و تجربه کافی در زمینه مورد نظر است. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بداند که چطور از قدرت رسانه‌ها در تولید محتوای بازاریابی، استخدام اینفلوئنسرها یا تولید محتوای تصویری و صوتی برای جذب مشتری استفاده کند. انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتنیگ مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این فرد باید مهارت و استعداد لازم برای انجام دقیق کارها را داشته باشد و هدف کار شما را درک کند. اگر قصد استخدام یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود را دارید در این مطلب از وبلاگ پارس فریلنسر در ۵ گام ساده راهنمای انتخاب یک کارشناس دیجیتال مارکتنیگ مناسب را فراهم کرده‌ایم.